רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוגוסט, 2013

המפתח של חביתוש

תמונה
הפעם בחרתי להביא בפניכם פוסט מעניין שכתבה קרלה גוטיירז, ובו היא מציגה שש גישות מפתח להצלחה בלמידה מרחוק, המתבססות על מאמר של Kenneth T. Henson מ- 2003 . על אף שאין מדובר בתיאוריה חדשנית ופורצת- אני מוצאת את מקבץ הגישות רלוונטי לכלל הנושאים והתחומים שנרצה ללמד באופן שבו הלומד במרכז ואנו כמעצבי הלמידה והמנחים שלו תומכים בו לאורך התהליך. למידה מבוססת התנסות/חוויה: למידה באמצעות עשייה או למידה אקטיבית. סימולציות ומשחקים יכולים לסייע ללומדים ליישם את הידע שרכשו. גם שימוש בסיטואציות מחיי היומיום וחקר מקרה, כלומר למידה באמצעות סיפורים ודוגמאות, תורמים לתהליך הלמידה האקטיבית בלמידה מרחוק. כיבוד והכרת הלומדים: קורסים בלמידה מרחוק מדגישים לרוב את תפקיד המורה/המנחה או את התוכן, בעוד שהפוקוס צריך להיות על הלומדים. הצעד הראשון בתכנון למידה מרחוק מחייב התחשבות באיכויות הלומדים ובנטיותיהם. ניתן, למשל, להציג מידע בדרכים מגוונות במטרה לקלוע למגוון החוזקות והחולשות של הלומדים. הסתמכות על ידע קודם בעיצוב תכנית הלימודים: כדאי לבצע הערכה מקדימ