כלים טכנולוגיים גם בשירות הלומד המבוגר

כל מי שמכיר אותי יודע כמה אני נוטה לשווק כלים יישומיים ברשת, כאמצעי הוראה לטובת למידה משמעותית ומהנה יותר עבור התלמידים הצעירים. הפעם אני רוצה להתבונן ביישומים אלו דווקא מכובע הלומד המבוגר. אז כבר כתבתי כאן פעם איך הGoogle docs - שינה את אופן לימודיי האקדמיים: כתיבת מסמכים שבהם אני יכולה לצפות ולערוך אותם מכל מחשב המחובר לרשת, ואף לשתף ולעבוד יחד על אותו מסמך בו זמנית עם לומדים אחרים. גם שאר יישומי Google המהוללים הצליחו לשנות עבורי את תהליכי הלמידה, שאליהם הורגלתי במהלך השנים כתלמידה במערכת החינוך הציבורית. כעת אני רוצה להציג בפניכם יישום נוסף, שגם אותו אני משווקת למורים- mindomo. מדובר בכלי מיפוי, ארגון והצגת רעיונות/חשיבה/מושגים, או מה שהמורים שלי כינו: "שמש אסוציאציות", וכאן בגרסה המשודרגת... היישום הזה יכול לסייע בארגון חשיבה ומושגים באופן חזותי ואינטראקטיבי. ניתן להוסיף כמה אלמנטים שרק תרצו, ולשלב בתוכם סרטונים, תמונות, קישורים וטקסטים שונים. ניתן לעצב את המפה בצורה הנוחה לכם, לשמור אותה על המחשב או ברשת ואף לשתף אותה עם משתמשים אחרים. המפה הזו יכולה לסייע בחשיבה ראשונית על עבודת גמר לדוגמא, על נושא מסוים שעליו רוצים לכתוב, בארגון מאמרים, בכתיבת פרויקט וכו'.
כאן תוכלו לצפות בדוגמא למפת ארגון של כלי WEB2 שיכולים לשמש כמעשירי יכולות שפתיות. מי שיצר את המפה הוא משתמש צרפתי, אך ניתן להבין את הארגון גם מבלי לדעת צרפתית, ואף להגיע לכלים מעניינים (לצד כל כלי יש אייקון שמוביל לאתר בו ניתן למצוא אותו).
ודוגמא נוספת לכבוד חג המולד שחל היום, שיצר משתמש אחר- מיפוי של מתנות שוות שאפשר לקנות לאהובים.....
מקווה שתוכלו למצוא שימוש בכלי הזה, וליהנות ממנו כמו שאני נהנית.
חנוכה שמח!!!!

תגובות

  1. ערב טוב שיר,
    שמי איריס ואני לומדת לתואר שני במסלול ניהול וארגון מערכות למידה. במסגרת לימודי קורס "תקשוב ולמידה" של ד"ר גילה קורץ ניתנה לנו משימה להיכנס לבלוג ולכתוב תגובה. תוך כדי חיפוש נתקלתי בבלוג שלך, שערוך בצורה מושכת את העין וכתוב בצורה מעניינת שגורמת לקורא לרצות לקרוא עוד ועוד.
    במסגרת הקורס נחשפתי לדברים רבים שלא הייתי מודעת אליהם. הכלים שנמצאים ברשת הם מדהימים ויכולים לשדרג לאין ערוך את הלמידה ולהפוך אותה לאטרקטיבית ומעניינת יותר לתלמידים שלנו ואפילו לנו כמבוגרים :)
    בבלוג הנוכחי התייחסת לשני כלים שלא הכרתי עד עכשיו . רק לפני כחודש עברתי לgmail בהמלצת חברות ועכשיו אני מתחילה ללמוד אותו.
    לצערי , הדור הצעיר מתקדם בקצב מהיר בעוד אנחנו משתרכים קצת אחריו.
    תודה שהארת לי את הדרך וגרמת לי להפתח לדברים חדשים.
    בנוסף לכך, נכנסתי ליחידת הלימוד בנושא ניבים שהכנת עם חברותייך ונהנתי מכל רגע. אני בטוחה שכל תלמיד שיעבוד עם יחידת הלימוד ייהנה בדיוק כמוני ואפילו יותר.

    השבמחק
  2. איריס תודה על התגובה מחממת הלב. את מוזמנת לעקוב ולקרוא פוסטים נוספים שלי. שבוע טוב.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סליחה, איך מגיעים לאזור הלמידה?

רעיונות לסיכום מפגש למידה

בואו נמריא מה- Onboarding