ברוכים הבאים!

הבלוג הנוכחי מהווה חלק מתעודת הזהות המקצועית שלי כסטודנטית לתואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. ביומן הרשת הזה אתעד את תהליך הלמידה שלי החל מהסמסטר השני לתואר, ואכתוב רשמים ותובנות מהקורסים השונים העוסקים בתקשוב. כמובילת תקשוב אשמח לשתף קולגות בידע אותו אני רוכשת, כמו גם אחרים המתעניינים בתחום. אשמח לקבל תגובות על הפוסטים שלי ולהתעדכן בתכנים רלוונטים לתחום התקשוב.

בחרתי לפתוח את הבלוג בנסיון להבין מדוע כל כך חשוב לשלב תקשוב במערכת החינוך. כמורה במשרד החינוך, וכ: "ילידה דיגיטלית" שלמדה באמצעות חינוך קונבנציונלי, אני מוצאת את הטכנולוגיה כצורך אינטגרלי ממערכת החינוך. בעידן הפוסט-מודרני דמות הבוגר העתידי של מערכת החינוך היא נושא מרכזי. בעוד שבעבר דמות הבוגר הייתה די צפויה וביטאה קונצנזוס חברתי מוגדר, בעידן הפוסט-מודרני המצב שונה. דמות הבוגר של מערכת החינוך היא תסריט על חיי העתיד, שיתבטא בתכנים הלימודיים שבית הספר מקנה, בשיטות ההוראה, בטכנולוגיות ההוראה, במיומנויות ובערכים שהחינוך מכוון אליהם. אם כך, יישום רעיונות הפדגוגיה החדשנית במערכת החינוך, לצד רעיונות השאובים מן הפדגוגיה המסורתית, יכולים לסייע לגיבוש מטרות-על ממוקדות, שיועילו לפיתוח דמות הבוגר הרצויה.

במקביל לידע, התלמידים רוכשים מיומנויות רלוונטיות לתפקוד מיטבי במאה ה-21 (מיומנויות המאה ה-21). ההוראה צריכה להיות מותאמת להטרוגניות התלמידים, לשבור מחיצות בין העולם שמחוץ לבית הספר לבין העולם שבתוך בית הספר, ולעשות שימוש ככל שניתן בטכנולוגיה כדי לקדם את תהליכי ההוראה הן ברמה הפדגוגית והן ברמה האדמיניסטרטיבית. בנוסף לתכנית הלימודים הבסיסית, התלמידים צריכים לפתח ידע ומיומנויות הנדרשים לתפקוד מיטבי במאה ה-21 תוך שימוש מושכל בטכנולוגיה. כמחנכי דור טכנולוגי עלינו לחזק את יכולות התלמידים ולמנף אותן, ולאמץ גישה רלוונטית לעולם בו הם חיים.

בחרתי לשתף אתכם בסרטון קצר מ: youtube, הסוקר את התפתחות הטכנולוגיה בחינוך לאורך השנים ועד למאה ה-21.




 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סליחה, איך מגיעים לאזור הלמידה?

רעיונות לסיכום מפגש למידה

בואו נמריא מה- Onboarding